Ensimmainen yo, ja arvaa, kuka hairitsi: hyttynen tai oli niita muutama. Olin odottanut kaikkia muita mahdollisia otuksia, mutta hyttynen oli ainoa kutsumaton vieras.

279999.jpg

Ensimmainen aamiainen. Tuoreita hedelmia, juustoa, kinkkua, rapeaa patonkia, kunnon voita ja tummapaahtoista kahvia.

280001.jpg

Olen talla hetkella hotellin (Pousada Koala) ainoa vieras. Hotellissa on kahdeksan huonetta, omistaja, Diego, haki minut kentalta. Kun han muistuttui minua vaihtamaan rahaa kentan valuutanvaihdosta, tuli mieleen, etta kohta mut ryostetaan. Autossa Diego sanoi, ettemme paase moottoritieta, vaan pitaa menna pikkuteille, olin ihan varma, etta ainakin rahat lahtee. Mutta ei - Diego on alun perin italialainen ja hanen vaimonsa on kaunis brasiliatar, joka on asunut lapsuutensa sveitsissa.

Tana aamuna kysyin, pitaako passi ja rahat panna kassakaappiin, Diego sanoi, etta pida huoneessasi, siellahan ne ovat turvassa. No - setelirahat ripottelin silti matkalukemiseni Platonin sivujen valiin.

Tanaan olen kierrellyt tata pienta paikkaa. Rannalla, turistipaikoissa, tavallisessa ruokakaupassa ja lopulta loysin jokaisen miehen unelmarautakaupan. Siella oli mm. hyllyllinen erilaisia viidakkoveitsia.

280016.jpg

Sisilisko majapaikkani pihan muurilla.

280019.jpg

Rannalla. Hiekkarantaa riittaa kymmenia kilometreja. Suurinta osaa rannasta suojaavat koralliriutat, jotka paljastuva nakyviin laskuveden aikaan. Diegolta saan vuorovesitaulukot. Nyt ollaan menossa kohti tayskuuta ja vaihtelut matalan ja korkean veden valilla kasvavat. Odotan mielenkiintoisia melontoja riutoilla.

280030.jpg

Ranta on pitkia patkia turismia, mutta muutakin on. Sita varten mulla on Pakboat mukana.

Huomenna yritan herata kuvaamaan auringon nousun meren takaa. Ja paivemmalla on vuorossa ensimmainen melontani paivantasaajan etelapuolella. Hauska ilmio, etta aurinko on niin korkealla, ettei se haikaise. Ei tarvitse aurinkolaseja.

Talla hetkella tuntuu, etta taalla ei ole kuin samalla lennolla tulleita suomalaisturisteja. Heihin olen tormannyt useasti. Muuten on hauska tunne, kun ainoa, jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia suomeksi, on oma mieli.

Rahjustan nyt kampille ottamaan nokoset. Huomiseen.Tama nettikahvila toimii hyvin.